Чому зник інтернет: як оперативно відновити з’єднання

24.06.2022

Найнеприємніше, що може трапитися з абонентом під час використання інтернету, – обрив з’єднання. Це може статися в невідповідний момент: під час перегляду футбольного матчу, відеоконференції чи віддаленої роботи. У такій ситуації важливо якнайшвидше встановити причину поломки та усунути її. У цій статті ми розповімо про те, через що може обірватися інтернет-з’єднання та як оперативно розв’язати проблему.

 

Програмні та апаратні проблеми

Втрата інтернет-з’єднання може статися через поломку або програмну помилку на фізичному пристрої абонента. Таким пристроєм може бути Wi-Fi-роутер (маршрутизатор), мережева карта та Wi-Fi-адаптер ПК або ноутбука.

Wi-Fi-адаптер — плата всередині комп’ютера, призначена для підключення до точки доступу або Wi-Fi-роутера. У ноутбуках цей адаптер зазвичай вбудований, а для ПК, як правило, передбачені модулі, що знімаються, що підключаються до USB-порту.

Якщо зникло з’єднання з мережею під час використання такого способу підключення, варто спробувати «перезавантажити» адаптер. Для цього в панелі керування комп’ютером потрібно зайти в розділ “Мережа та Інтернет” – “Центр керування мережами та загальним доступом”. Потім потрібно вибрати підрозділ “Зміна параметрів адаптера”.

Далі потрібно натиснути на іконку бездротового з’єднання правою кнопкою миші та у контекстному меню вибрати рядок «вимкнути». Після цього Wi-Fi-адаптер працювати перестане. Щоб запустити його знову, потрібно лівою кнопкою миші клацнути по іконці бездротового з’єднання двічі. Якщо перезавантаження бездротового модуля не допомогло розв’язати проблему з втратою інтернет-сигналу, необхідно перевірити стан Wi-Fi роутера. Про це ми напишемо нижче.

Мережева карта – це майже така сама плата, як і Wi-Fi-адаптер. Вона може бути інтегрованою в материнську плату або зйомною. Її використовують для підключення до глобальної чи локальної мережі через кабель Ethernet.

При втраті з’єднання рішення може бути таким самим, як і для Wi-Fi-адаптера. Тільки у розділі «Зміна параметрів адаптера» потрібно вибрати іконку з дротовим підключенням.

Wi-Fi-роутер призначений для обміну інформацією між пристроями в одній мережі, а також для їхнього зв’язку з інтернетом. Докладніше про цей пристрій ми писали у статті “Як вибрати Wi-Fi-роутер для дому”.

Поломка або збій у роботі маршрутизатора може бути причиною відключення інтернет-з’єднання. Найпростіший спосіб переконатися, що проблема в роутері – під’єднати до нього інший пристрій, наприклад, смартфон. Якщо на іншому девайсі теж не буде з’єднання з інтернетом, то проблема в роутері або інфраструктурі оператора (лінії зв’язку, комутатори, системи білінгу).

Найчастіше збої в роботі роутера можна виправити перезавантаженням пристрою. Для цього його потрібно вимкнути від мережі живлення на 10-15 секунд. Якщо після перезавантаження проблема з інтернетом не вирішилася, необхідно перевірити налаштування маршрутизатора. Вони повинні відповідати тим, що вказані в карті клієнта (IP-адреса, маска мережі, шлюз, DNS-адреса).

Щоб відкрити інтерфейс налаштувань роутера, необхідно до нього приєднатися через кабель або Wi-Fi, відкрити браузер і ввести адресу https://192.168.1.1 (іноді https://192.168.0.1). Роутер запросить логін і пароль авторизації. За умовчанням це те саме слово — admin.

Важливо! Цей спосіб рекомендується використовувати лише просунутим користувачам. У сучасних маршрутизаторах досить складний інтерфейс налаштувань, і недосвідчений користувач може порушити роботу пристрою. Найкраще звернутися до кваліфікованих фахівців. Компанія Infomir пропонує налаштування роутера як окрему послугу, а якщо налаштування не знадобиться, наші фахівці проведуть діагностику домашнього обладнання та допоможуть усунути неполадки.

 

Пошкодження кабелю та знос конектора

Ще одна поширена причина втрати інтернет-з’єднання – ушкодження інтернет-кабелю. Якщо девайс підключається до інтернету через Wi-Fi та проблем у роботі роутера не виявлено, варто перевірити цілісність дроту, який провайдер провів від технічного поверху до маршрутизатора абонента.

Якщо під час прокладання кабель не укладали в спеціальний короб, то є ризик пошкодити його побутовим способом. Наприклад, переламати дверима або його можуть пошкодити люди, які щодня на нього наступають. Також цілісність кабелю можуть порушити гризуни або домашні вихованці.

Один з ефективних способів дізнатися, що кабель перебитий, – витягнути його з робочого роутера та вставити назад. Коли роутер підключають до кабелю, на ньому повинен спалахнути додатковий індикатор. Якщо він не спалахнув — дріт точно перебитий або не підключений до обладнання провайдера. Зазначимо, що якщо індикатор на маршрутизаторі запалився — це ще не говорить про цілісність дроту.

Також варто перевірити конектор дроту, який вставляється в Ethernet-порт роутера або комп’ютера. Цей елемент може бути пошкоджений або зношений. Якщо конектор несправний чи виявлено пошкодження кабелю, необхідно звернутися до технічної підтримки провайдера. Цю проблему можуть виправити лише фахівці.

 

Шкідливі програми та налаштування

Причиною втрати інтернет-сигналу може бути вірусна атака на комп’ютер користувача. Дуже часто власник комп’ютера навіть сам не знає про те, що на комп’ютері можуть бути встановлені шкідливі програми. Тому рекомендується використовувати антивіруси.

Доступ до Інтернету може зникнути через неправильно виставлені дату та час. Цю проблему можна виправити у налаштуваннях дати та часу. Користувач може ввести правильні дані вручну або вибрати автоматичну синхронізацію зі світовим часом.

 

Неоплачений тариф

Зазвичай провайдери не вимикають інтернет боржникам вручну. Для цього використовуються спеціальні системи білінгу, що контролюють внесення щомісячної абонентської плати. Якщо користувач забув або проігнорував оплату тарифу, доступ до інтернету буде автоматично вимкнено.

Щоб переконатися, що причина відсутності інтернету в цьому, достатньо зайти до особистого кабінету абонента або зв’язатися з техпідтримкою провайдера.

 

Перебої з доступом до Інтернету відбуваються досить часто. Більшість причин, через які зникло інтернет-з’єднання, користувач може вирішити самостійно. Однак пошук причини краще розпочати зі звернення до клієнтської підтримки провайдера. Якщо проблеми на стороні оператора, клієнт заощадить час на діагностиці власного обладнання. Якщо проблема з абонентським обладнанням, то представник техпідтримки підкаже, що краще перевірити насамперед.